The title of your home page You could put your verification ID in a comment Or, in its own meta tag Or, as one of your keywords

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی،فرهنگی،صنفی دیده بان
-------------------------------------------------
دیده بان به رشد علمی و زیبا شدن قلم شما می اندیشد ، زیبا نویسی را زیبنده شما می داند ، یک رو بودن حتی درنوشتن را لازم میداند ، بیان دیدگاه نویسندگانش را نشانگر هم نظری با آنان نمی داند اما معتقد است زیبایی اندیشه و سرایت آن به نوشتن ، همه را خوشحال می کند . منتظر صدا ، قدم و قلم شما درایمیل ، وبلاگ و سامانه پیامکی هستیم .

آخرین نظرات

به نام خدا

 سمیه حیدری

وقتی که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر امسال از گروه نوازندگی زن در کشور جمهوری اسلامی ایران استفاده می شود ! وقتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در مورد خوانندگی زنان اظهارات عجیب و غریب می کند ، وقتی که جای معروف و منکر عوض می شود ، وقتی که ارزش ها به ضد ارزش تبدیل می شوند عجیب نیست که فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران اولین بانوی جودوکار ایرانی را که در مسابقات جهانی مدال کسب کرده است ، مغرضانه از مسابقات کشوری حذف کند !

چندی پیش خانم سمیه حیدری به همراه خواهرشان به صورت شبانه از مسابقات کشوری جودو حذف شدند.فدراسیون جودو علت این حذف را شرکت در مسابقات کشوری، بدون مجوز استانی اعلام کرده .خانم حیدری در واکنش به این ادعا اظهار کردند" اگر استان به ورزشکار اجازه حضور ندهند ورزشکار نمی تواند پذیرش شود و وزن کشی انجام شود در صورتی که من هم پذیرش شدم و هم وزن کشی انجام شد و قرعه من و خواهرم مشخص شد، من به خاطر عرق ملی که به استانم داشتم بر خلاف اصرار های مسئولین که تصمیم داشتن من ازتهران شرکت کنم، از استان خودم با مجوزی که سند آن وجود دارد شرکت نمودم ولی متاسفانه غیرمنصفانه حذف شدم."لازم به ذکر است سند مجوز حضور تیم جودوکار استانمان که نام سمیه و سمیرا حیدری نیز در آن موجود می باشد در برخی وبسایت های خبری منتشر شده است.

سمیه حیدری ، بانوی جودوکار استانمان در بازی‌های آسیایی داخل سالن کره جنوبی که تیر ماه امسال برگزار شد مدال نقره مسابقات را کسب کرد. او برای دریافت مدال با چادر مشکی روی سکو حاضر شد. پنج ماه بعد خانم حیدری در رقابت های جهانی کوراش توانست با کسب مقام سوم جهان اولین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات جهانی باشد.سمیه حیدری این بار علاوه بر پوشش چادر با در دست داشتن قرآن مجید و تمثالی از مقام معظم رهبری بر روی سکوی سوم جهان ایستاد.

حضور خانم حیدری با پوشش چادر بر روی سکو موجب شد تا دفتر مقام معظم رهبری طی نامه ای از ایشان تقدیر کند،ولی ظاهرا این عمل خانم حیدری زیاد با مذاق مسئولین فدراسیون جودو سازگار نبوده است! جهت شفاف سازی بیشتر قسمتی از مصاحبه سمیه حیدری با جهانبین نیوز در اینجا منتشر می شود.

"موقع اهدای جوایز، مسؤولان تشریفات کره جنوبی به من گفتند گرمکن بپوش و روی سکو برو. من همانجا گفتم چادرم را بیاورید؛ من با چادر روی سکو می روم. گفتند نه باید گرمکن بپوشید که من گفتم اصلا برای من مهم نیست روی سکو بروم یا نروم؛ مهم این است که با چادر روی سکو بروم. ۲۰ دقیقه ای طول کشید و در نهایت چون همه منتظر بودند و نگران که چه اتفاقی افتاده، گفتند که هر چی می خواهد به او بدهید که سریع برود روی سکو. البته در نهایت چادرم را آوردند و من با چادر رفتم روی سکو.
من خیلی ناراحت شدم از اینکه چرا مسؤولین ایرانی با چادر مخالفت می کردند. بعد هم نامه ای زدند به مسؤولین کره جنوبی و گفتند که این خانم نمی دانسته که نباید با چادر شرکت می کرده است!

جهان بین نیوز: در این فاصله که شما مقاومت می کردید که با چادر روی سکو بروید مسؤولین چه حمایتی کردند؟
هیچ حمایتی نکردند. وقتی از سکو پایین آمدم و رفتیم هتل، متوجه شدم در هتل جلسه ای تشکیل شده و آقای افشار زاده دبیر کمیته ملی المپیک به مسؤولین فدراسیون جودو اعتراض کردند که چرا فلانی با چادر روی سکو رفته است. مگر با چادر مسابقه داده! برای جمهوری اسلامی خیلی بد شده است! این کار به ضرر ما شده است! بعد در اتاق را زدند و گفتند که این کار شما، برای ما خیلی بد شده است و فدراسیون جودو را زیر سؤال بردید! چرا این کار را کردید؟ 

من آن موقع خیلی ناراحت شدم و فقط به حضرت زینب(س) گفتم من فقط به خاطر خودت و به عشق خودت با چادر رفتم روی سکو. چیزی که آن لحظه در ذهنم آمد همین بود. بعد از آن قرار شد در مراسم اختتامیه شرکت کنم که به من گفتند اگر قرار است با چادر بیایی اصلا شرکت نکن! 

بعد از این اتفاق و قبل از برگشت خیلی ناراحت بودم و استرس داشتم. به گونه ای با من برخورد کرده بودند که من فکر می کردم خیلی اشتباه کردم. اما وقتی به ایران برگشتم، پدرم بابت این کار خیلی تشویقم کرد و من آن لحظه بود که خیالم یک مقدار راحت شد. 

تا اینکه از دفتر حضرت آقا با من تماس گرفتند و پیغام ایشان را به من رساندند و من این قدر هیجان زده شدم که از خوشحالی زیر سرم رفتم. اصلا باورم نمی شد. بعد از آن به دیدار آقا رفتم و ایشان گفتند: خیلی کار خوبی کردید که با چادر روی سکو رفتید. باعث افتخار مملکت ایران هستید. من سجده شکر به جا آوردم که شما با چادر روی سکو رفتید و..."

البته این فقط بخشی از مشکلات خانم سمیه حیدری و به صورت کلی بانوان محجبه ورزشکار کشورمان است و متاسفانه مشکلات و سنگ اندازی های زیادی وجود دارد که مانع موفقیت آن ها در عرصه های ورزشی می شود.از جمله این مشکلات عدم حمایت مادی و معنوی برای حضور در مسابقات بین المللی،عدم تقدیر شایسته پس از کسب مدال و حتی فشار برای تمرین های مختلط می توان نام برد که واقعا مایه ی تاسف است.

امیدواریم وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید هرچه سریعتر کلید حل اینگونه مشکلات را بیابد تا دیگر شاهد این اتفاقات تاسف برانگیز در حوزه ورزش بانوان نباشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی