The title of your home page You could put your verification ID in a comment Or, in its own meta tag Or, as one of your keywords

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی،فرهنگی،صنفی دیده بان
-------------------------------------------------
دیده بان به رشد علمی و زیبا شدن قلم شما می اندیشد ، زیبا نویسی را زیبنده شما می داند ، یک رو بودن حتی درنوشتن را لازم میداند ، بیان دیدگاه نویسندگانش را نشانگر هم نظری با آنان نمی داند اما معتقد است زیبایی اندیشه و سرایت آن به نوشتن ، همه را خوشحال می کند . منتظر صدا ، قدم و قلم شما درایمیل ، وبلاگ و سامانه پیامکی هستیم .

آخرین نظرات

کـــافه کـــتاب

| دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ

رهبر انقلاب درسخنرانی اولین روزهفته بسیج چه کتابی پیشنهاد دادند؟

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در اجتماع پر شکوه دهها هزار نفر از فرماندهان بسیج در شرح برخی ریشههای تاریخی در کشور امریکا و رفتارهای نژادپرستانه در این کشور، مطالعه کتاب «ریشهها» را در زمان فعلی مغتنم شمردند.

کتاب ریشه ها

کتاب «ریشه ها» نوشته الکس هیلی، با عنوان فرعی «حماسه یک خانواده آمریکایی»، است که در آن نویسنده زندگی خانواده و نیاکانش را به تصویر می‌کشد. محور داستان، وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌ها و کاستی‌های زندگی آنها در دوران برده‌داری و پس از آن است.

این نیمه‌مستند که به شکل رمان نوشته شده و بیانی واقع‌گرایانه دارد، با زایش قهرمان اصلی داستان کونتا کینته (نیای هفتم نویسنده کتاب)، در دهکده‌ای مسلمان و در شرق قاره آفریقا آغاز می‌شود. او با فرهنگ سنتی رشد می‌کند و زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای را به همراه خانواده و قبیله‌اش می‌گذراند. اما تراژدی از جایی آغاز می‌شود که بازرگانان برده، او را غافلگیر کرده و می‌ربایند. او به همراه عده‌ای دیگر در بدترین وضع با کشتی‌های تجارت برده به آمریکا برده می‌شود و به فروش می‌رسد. کونتا کینته در آمریکا متحمل رنج‌های بسیاری می‌شود. او که تا پیش از این آزاد و شرافتمندانه زندگی کرده است، باید صبح تا شام عرق بریزد و کار کند و ناظر تصاحب دست‌رنجش به دست دیگران باشد. او در آغاز زبان انگلیسی نمی‌داند و به سایر بردگان سیاه، با نظر تحقیر روبرو می‌شود و از اینرو همه از او کناره می‌گیرند. او که مسلمانی باورمند و مقید است، عقیده دارد که این بردگان از اصل و ریشه خویش فاصله گرفته و سرسپرده سفیدپوستان شده‌اند، اما به تدریج زبان انگلیسی را می‌آموزد و درمی‌یابد که اینان هرگز در آفریقا نبوده‌اند و برده زاده شده‌اند...

داستان از دیدگاه تاریخی، بیانگر رویداد جنگ‌های استقلال و تأسیس ایالات متحده آمریکا، شورش‌های بردگان، جنگ داخلی و لغو برده‌داری است. آلکس هیلی در بخش‌های پایانی کتاب، به شرح حال مختصری از خویشتن می‌پردازد، از چگونگی دستیابی‌اش به شرح حال قهرمانان داستان سخن می‌گوید و از انگیزه‌هایش برای نوشتن زندگی‌نامه خانواده و نیاکانش پرده برمی‌دارد.

«ریشهها» در ایران با ترجمه علیرضا فرهمند و از سوی شرکت سهامی کتاب‌های جیبی وابسته به انتشارات امیرکبیر منتشر و تا کنون چند بار تجدید چاپ شده است. انتشارات بدرقه جاویدان نیز این کتاب را در سال 1387 با ترجمه م‍ح‍م‍دت‍ق‍ی‌ ک‍رب‍اس‍ی‌، ح‍س‍ن‌ م‍روی‌ روانه بازار نشر کرده است.

بد نیست بدانیم که آلکس هیلی نویسنده کتاب مشهور و جهانی «مالکوم ایکس» رهبر مسلمانان امریکا نیز هست؛ ضمن اینکه استن مارگولایز، کارگردان آمریکایی بر اساس متن داستان کتاب «ریشهها»، سریالی را کارگردانی کرد که در ژانویه ۱۹۷۷ در شبکه ای.بی.سی (ABC) آمریکا به نمایش درآمد.

منبع خبر:جوان آنلاین


نظرات  (۲)

سلام بنظراگه قسمتهایی ازکتاب را برای کاربرها بذارید بهتره که بافضای کلی کتاب آشنایی پیداکنن.درضمن اگه نحوه بدست آوردن (تهیه)کتاب را توضیح بدین ممنون میشم.

پاسخ:
سلام و عرض ادب
به دلیل کمبود فضا در شماره قبل این امکان نبود ، اگر در شماره بعد چنین مشکلی نداشتیم انشاالله پیشنهادتون را لحاظ می کنیم
علیرضا فرهمند مترجم کتاب «ریشه‌ها» درگذشت

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921021001004


پاسخ:
خدا رحمتشون کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی