The title of your home page You could put your verification ID in a comment Or, in its own meta tag Or, as one of your keywords

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی،فرهنگی،صنفی دیده بان
-------------------------------------------------
دیده بان به رشد علمی و زیبا شدن قلم شما می اندیشد ، زیبا نویسی را زیبنده شما می داند ، یک رو بودن حتی درنوشتن را لازم میداند ، بیان دیدگاه نویسندگانش را نشانگر هم نظری با آنان نمی داند اما معتقد است زیبایی اندیشه و سرایت آن به نوشتن ، همه را خوشحال می کند . منتظر صدا ، قدم و قلم شما درایمیل ، وبلاگ و سامانه پیامکی هستیم .

آخرین نظرات

استقامت در راه حق ، رمز عبور از مشکلات

| پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵ ب.ظ

امام خمنی ره

این روزها مرور دوباره شکل گیری انقلاب اسلامی ما را در شناخت هویت واقعی آن و درک صحیح از موقعیت کنونی انقلاب و وظیفه ما در قبال آن یاری خواهد کرد: nر بازنگری دهه های 40 و 50 شمسی ، سلطه دو ابر قدرت شرق کمونیسم و غرب امپریالیسم بر دنیا، به خوبی قابل مشاهده است . سلطه ای که هر کشوری را برای حفظ حیات سیاسی اش وادار به سر سپردگی به یکی از دو قطب سرکش دنیا ؛ شوروی یا ایالات متحده آمریکا ، می کرد . چرا که در غیر این صورت ، در معرض تهدید جدی و خطر نابودی حتمی قرار می گرفتند

.

در همین زمان در ایران شخصیتی ظهور میکند که از ابتدا شعار "نه شرقی نه غربی" سر می دهد و بر خلاف ترکیب موجود ، تنها قدرت مشروع جهان را قدرت لایزال الهی می داند که در مرحله اجراء ، تئوری ایشان با نام "ولایت مطلقه فقیه" به عنوان مدل حکومت داری اسلام به دنیا معرفی می شود. طولی نمی کشد که احیاء آموزه های مکتب تشیع توسط "روح الله موسوی خمینی"ملت ایران را بیدار و آنان را برای سرنگونی حکومت طاغوتی پهلوی متحد می کند.

 ایمان امت به امام خود تا جایی است که به محض بازگشتن مقتدایشان به خاک وطن ، با دستور وی حکومت نظامی را می شکنند ، سربازان از پادگان ها فرار میکنند و ارتشیان به آغوش ملت باز میگردند . در این میان خیل عظیمی از امت ، در راه ایمانشان به خدا و تبعیت از ولایت فقیه ، رشادت ها  می آفرینند و به فیض رفیع شهادت نائل میگردند ؛ تا ثابت کنند که اگر امت به فرمان ولی خود اعتماد داشته باشد و همانگونه ای عمل کند که وی دستور می دهد باز هم مثل همیشه "خون بر شمشیر پیروز است" . و اگر اینگونه شد ، مزدوران طاغوت که هیچ ، حتی ابرقدرت ها هم نمیتوانند در مقابل چنین ایمان و عملی ، کاری از پیش برند.

اما عجز از درک قدرت واقعی موجود در قلب یک انسان انقلابی که با دستان خالی موفق به خلق چنین پیروزی بزرگی شده است؛دشمنان انقلاب را بر آن داشت که تمام قد در مقابل آن بایستند ؛ هر چند که ایجاد فتنه های قومی- قبیله ای ، کودتاها ، ترورها تا تحریم های اقتصادی و حمله نظامی به ایران ، هیچ کدام نتوانست قطار این انقلاب را از مسیر خود خارج کند زیرا به گفته امام امت: " دست خدا در مصون ماندن از این فتنه ها کاملا مشهود بود " . چرا که بی شک انقلابی که بر گرفته از ایدئولوژی شیعه می باشد ، با توکل بر خدا و استعانت از فضل و عنایت بی پایان حضرت حق به رهبری فقیه عادل جامع الشرایط در تمام مسیر ، از خطرات در پیش رو مصون است و " ید الله " همیشه بر سر اوست .

همان دستی که روزی مأموریتش را به شن های صحرای طبس تنفیذ کرد ، روزی در حرکت دانشجویان برای تسخیر سفارت شیطان بزرگ ، مشاهده شد. روزی در "فتح خرمشهر" و روزهای دیگر در پرورش "طهرانی مقدم ها"،"شهریاری ها" و "احمدی روشن ها" در صنعت موشکی ، در سلول های بنیادی ، در صنعت فضایی ، در صنعت هسته ای ، در نانو تکنولوژی و علی الخصوص در خنثی سازی فتنه 18تیر78 و فتنه88 و بالاخره در حماسه 9 دی نیز دست خدا دیدنی است . و همین عنایت ها و معجزات به ملت می آموزد که تا در مسیر حق قرار دارد و استقامت می ورزد هیچ سختی او را به زانو در نخواهد آورد ؛ می خواهد این سختی ، دشواری ها و فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی باشد یا فشار تحریم در زمان حاضر. . .

پس از 1400 سال ، انتظارِ ظهور امتی که برای تحقق تمدن اسلامی تلاش کنند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پایان رسیده بود و فضای عالم را آکنده از عطر حضور حضرت امام مهدی(عج) نمود. قطعا راه پیش روی این امت هنوز بسیار است چرا که وظیفه خطیر رساندن پرچم تشکیل حکومت اسلامی بدست صاحب اصلی آن ، حضرتِ ولی عصر(عج) ، از وظایف سنگین برعهده ملت ایران می باشد . سعادتی که اگر همچون امت های گذشته از آن غافل شوند به نتیجه نخواهد رسید و تنها با صبر و  استقامت در راه آرمانهایشان اتفاق خواهد افتاد .

إن شاءالله.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی