The title of your home page You could put your verification ID in a comment Or, in its own meta tag Or, as one of your keywords

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی ، فرهنگی ، صنفی دیده بان دانشگاه پیام نور بروجن

ماهنامه دیدبان

ماهنامه سیاسی،فرهنگی،صنفی دیده بان
-------------------------------------------------
دیده بان به رشد علمی و زیبا شدن قلم شما می اندیشد ، زیبا نویسی را زیبنده شما می داند ، یک رو بودن حتی درنوشتن را لازم میداند ، بیان دیدگاه نویسندگانش را نشانگر هم نظری با آنان نمی داند اما معتقد است زیبایی اندیشه و سرایت آن به نوشتن ، همه را خوشحال می کند . منتظر صدا ، قدم و قلم شما درایمیل ، وبلاگ و سامانه پیامکی هستیم .

آخرین نظرات

گزارش تریبون آزاد

| يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۷ ب.ظ

بسمه تعالی

در روز چهار شنبه 6/9/92 تریبون آزادی  از طرف روابط عمومی و باهمکاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بروجن راس ساعت 10 صبح با استقبال عده ی زیادی از دانشجویان و مسئولین در مکان نماز خانه دانشگاه برگزار گردید.مسبوق بر آن تریبون دیگری حدود ده روز پیش در محوطه دانشگاه برگزار گردیده بود.

در این جمع، دانشجویان موافق ومخالف به اظهار نظرات وعقاید خود در محدوده ی زمانی که توسط مجری برنامه تعیین شده بود،در مورد موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

 اما از ابتدا این مسئله مشهود بود که اغلب مرتکب خروج از بحث مورد نظر شده و وارد مقوله ی حجاب می شدند.اولین فردی که موافق امر به معروف ونهی از منکر در پشت تریبون قرار گرفت از اجرایی شدن آن استقبال کردوگفت: من وفتی به کسی تذکر میدهم در واقع به او یک تلنگر وارد میکنم .

نفر بعدی هم این چنین بیان نمودند:من مخالف امربه معروف ونهی از منکر نیستم ولی اگر کسی کاری میکند بگذارید گناهش به گردن خودش باشد. والبته کسی این کار را انجام بدهد که در این زمینه سررشته داشته باشد.

شخص دیگری این گونه بیان داشتند که اگر فردی در جامعه خلافی کند ومن سکوت کنم به نحوی که جامعه را به خطر بیندازد ومن امربه معروف ونهی از منکر را فراموش کرده باشم در واقع خودم  هم با او درآن عمل خلافی  که انجام شده همراه شده ام، پس امر به معروف ونهی از منکر یک امر واجب است.

مجری محترم  در جمع بندی  بیانات نفرات ابتدایی اذعان کردند که تا به اینجای گفتگوها همه موافق امربه معروف ونهی از منکر بوده اند ولی بر سر اینکه این معروف چه هست و نحوه ی اجرای آن نباید آسیب و تنشی ایجادکند، اختلاف نظرهایی و جود دارد.

 البته افراد معدودی نیز بودند که طبق عقایدشان با اصل این امر واجب مخالف بودند ولی در ادامه تریبون که حضار نیز وارد پاسخگویی به نظرات شدند مورد نقد طرفداران امربه معروف قرار گرفتند.که حاصل آن تضارب آرایی شد که داوری در مورد آن به عهده مخاطبان گذاشته می شود.

از آخرین اظهارنظرهای مطرح شده توسط یکی از حضار این بود که هرکس باید از خودش شروع کند.چون اگر هر کسی حافظ خودش باشد و طبق آموزه های دینی رفتار کندنیازی به تذکرپیدانخواهدکرد.

در جمع بندی پایانی نیز جناب مجری فرمودند که دراین تریبون آزاد آنچه که مشخص شد این بود که امر به معروف ونهی ازمنکر هنوز آنچنان که شایسته است شناخته نشده وابعاد آن توسط دانشجویان مورد مطالعه و بررسی قرارنگرفته است لذا توصیه ای که باید به همه داده شود اینست که در این زمینه آن طور که ازیک فردفرهیخته ی دانشگاهی انتظار می رودکه بدنبال بررسی اصولی وجامع یک امر باشدعمل کنند.

و در ادامه ی گفته هایشان این سخن از مقام معظم رهبری را ذکر نمودند که امر به معروف ونهی از منکر زبانی در هیچ شرایط وزمانی از کسی ساقط نمیشود. 

آنچه مهم است و شایسته تقدیر از برگزارکنندگان این تریبون می باشد فراهم کردن فضای مناسب جهت اجرایی شدن مطالبه رهبری از جوانان، مبنی بر راه اندازی محافل آزاد اندیشی در محیط  های دانشجویی است.که البته لازمه این امر همکاری و اشتیاق دانشجویان در پیگیری اجرایی شدن آن است.چون یکی از حقوق شناخته شده برای آنهاست و باید ازطرف همه مسئولین امر مورد حمایت قراربگیرد.جای بسی خرسندی است که از مصوبات شورای تعامل دانشگاه ادامه دار بودن این گونه محافل از طرف روابط عمومی دانشگاه اعلام گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی